Sunday, March 28, 2010

Mengapa Low Ti Kok selalu menang.

Saya teringat falsafah dalam The Art Of War, Sebelum menang perang menang hati tentera... Itu lah salah satu faktor kemenangan dalam rumah Low Ti kok. Menempah kejayaan memang mudah tetapi nak mengekalkan adalah sukar. Pengalaman saya 2 tahun menjadi ketua bukan mudah. Kenal pasti murid2 berpotensi sejak tingkatan satu. Selalu menjaga hati dan kebajikan mereka , gula2 kan mereka seperti yang di lakukan oleh Pn Zaharah . Mereka kanak2 yang perlu di belai dan juga di puji. Bila sudah ada kepercayaan murid pada guru, mereka boleh buat apa saja . Jangan pula sangka ketua Rumah Sukan Amutha tidak bekerja keras.. Begitu juga guru2 di belakangnya. Persaingan jadi hebat apabila Rumah2 lain juga bersungguh seperti Rumah Haji Jalil, Rumah Buck dan lain2 . Tahniah pada Mr Ng sebagai Ketua Rumah yang setiap acara turun padang.. Cemerlang memang milik anda. Itu semua mencabar semua pehak yang berjuang. Menang soal lain.. Kemenangan adalah keputusan.. Strateji dan plan perlu dilaksanakan dengan berjayanya... Pada guru2 rumah akan datang Kemenangan boleh di miliki dan boleh drancang..

1 comment:

  1. Wah... Mas! Low Ti Kok dah menang bolehlah puji-puji yang dah kalah ni, kah..kah..kah.. Kalau Low Ti Kok yang kalah, camne pulak ah....? Nasib baik LTK menang! Kalau Haji Jalil yang menang, camne pulak... Ketua rumah akan jadi sombong berlipat ganda, hidungnya menjadi lebih tinggi, kalah hidung Pinochio.... Yang jenis kiasu pula, lagi kiasu berganda dengan mata merah bersinar kalah mata naga atau dinosaur Low Ti Kok tu.... Bahagia sungguh Haji Jalil kalah, kalau tak....
    Apa pun terima kasih jugak la atas pujian itu, sebenarnya tak apa yang hebatnya, cuma dah diberi tanggungjawab, laksanakan je la..

    ReplyDelete